בחנות הספרים רידינג ומקוון | ארבע נובלות פוסט קפיטליסטיות

יום רביעי | 21.06.23 | בשעה 20:00

ארבע נובלות פוסט קפיטליסטיות

ערב השקה |

בחנות הספרים רידינג, רח' אלנבי 43, תל אביב
ובשידור חי

ארבע נובלות פוסט קפיטליסטיות

כשל זיכרון, שמעון אדף
הַמֶּלֶט, אסף גברון
מקשה אחת, תהילה חכימי
מאבק מתמשך, מיכל ספיר

בהשתתפות: הסופרות והסופרים ובהנחיית אדם קלין אורון

בערב הדיון יקראו היוצרות והיוצרים קטעים מהנובלות פרי עטם ויספרו על תהליך העבודה, על הקשרים, ההשפעות ההדדיות והמתחים שנוצרו בין העבודה הקבוצתית ובין הכתיבה האישית, ועל המחשבות והתחושות שליוו אותם לאורך התהליך. כמו כן נשוחח על המציאות הפוסטקפיטליסטית ועל השאלה מה מקומה של ספרות המבקשת לחולל שינוי בעולם.

שנת 2066. אחרי שורה של אסונות אקולוגיים מצד אחד, והאצה טכנולוגית המייתרת חלק ניכר מהעבודה האנושית ומבשרת עידן של שפע חומרי מצד שני, המזרח התיכון מתארגן מחדש מבחינה פוליטית, חברתית וכלכלית. גדות הירדן, השטח הכולל את מדינת ישראל, פלסטין, ירדן וחלקים מלבנון וסוריה, הוא מחוז בעל ממשל אוטונומי, הכפוף למועצת האיחוד המזרח-תיכוני. כל חברה וחבר בו זכאים לשכר אוניברסלי ולדיור ציבורי, בתמורה לשעות המוקדשות לתועלת הציבור.

ארבע הנובלות הן פרי מיזם הספרות הפוסטקפיטליסטית שנולד בקבוצת מחקר במכון ון ליר בהנחיית ד״ר כפיר כהן לוסטיג. עלילתן של כל הנובלות מתרחשת במציאות המשותפת המתוארת למעלה, שאותה הגו ובראו ארבעת הסופרים והסופרות. כל נובלה היא יצירה שלמה בפני עצמה, אך הקריאה בארבע הנובלות יחד מרחיבה את תמונת העולם הנפרסת בנובלה היחידה ומגלה רשת של זיקות בין הסוגיות שהן מעלות.

בשיתוף עם פרדס הוצאה לאור וחנות הספרים רידינג ובתמיכת מפעל הפיס

לקריאת המאמר "החיים, קצת אחר כך: קריאה בארבע הנובלות הפוסטקפיטליסטיות" >

הצטרפות לרשימת התפוצה