פרס ון ליר האחד-עשר – שנת תשפ"ד (יולי 2024)
זכו בפרס:
תמוז ברק, תלמידת תיכון עירוני ד' ע"ש אהרון קציר בתל אביב, על עבודתה: "חקירה צולבת: קריאה אינטרטקסטואלית בהזר ובמרסו, חקירה נגדית" (ספרות)
אדר ון דר מר, תלמיד בתיכון עינות ירדן, על עבודתו: ""אורלנדו" מאת וירג׳יניה וולף כרומן חניכה קווירי" (ספרות)
שקד סלומון, תלמידת התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות – יאסא, על עבודתה: "מצבים לימינאלים סביב אמצעי תחבורה ביצירותיהם של ברוס דוידסון, פרנק רוברט, אנרי קרטייה ברסון ווו קר אוונס כביטוי לפעולות, לבוש, ומבטים כביטוי לזהויות קבועות ומשתנות במאה העשרים" (אמנות)
מיקה שולשטיין, תלמידת תיכון פלך תל אביב, על עבודתה: "דם, יזע, דמעות וּווֹטפאד: תפקיד כתבי המיסטיקניות הנוצריות מימי הביניים המאוחרים ביצירה ובהעמקה של מערכת יחסיהן עם ישוע ושל אמונתן בו, והשוואתם לספרות המעריצים המודרנית" (ספרות)
ציון לשבח:
אליסה אוליאנוב, בוגרת בית הספר השש שנתי ע"ש משה שרת בנתניה, על עבודתה: "סולטאנה: דמותה של הורם סולטאן בראי המקורות בני המאה השש עשרה לבין דמותה בסדרת הטלוויזיה 'המאה המפוארת'" (היסטוריה)
שקד בהט, תלמידת בית הספר האזורי "הרטוב" שבקיבוץ צרעה, על עבודתה: "כשסוסים רוקדים: מחול הסוסים ( Equestrian Ballet) של תקופות הרנסנס והבארוק, וכיצד הוא משקף את משמעות הסוס עבור בני האדם במהלך ההיסטוריה של אירופה" (היסטוריה)
מעיין אבסטדו גבעון, בוגרת תיכון הכפר הירוק על שם לוי אשכול, על עבודתה: "תהליך קבלת פולחנה של איזיס כביטוי להיבטים חברתיים-פוליטיים באימפריה הרומאית" (היסטוריה)
נעמה גדול, בוגרת תיכון "קידום נוער" בקרית שמונה ממסגרת תכנית היל"ה, על עבודתה: "גבולות התשוקה האנושית: ניתוח הקשר בין תשוקה ואלימות בדינמיקות הומוסקסואליות אינטימיות, תוך דיון באהרון בן-זאב, הארוס ביוון העתיקה, ותורתו הפילוסופית של ז'ורז' בטאיי" (פילוסופיה)
יהלי מיכאלוביץ, בוגרת התיכון הישראלי למדעים ואומניות – יאס"א בירושלים, על עבודתה: "ייצוג קולנועי של מלחמת לבנון הראשונה והתפתחות טראומה קולקטיבית בנפש הישראלית" (קולנוע)
גאזי מחמד שאמייה, תלמיד בתיכון אלאהלייה – אלקאסמי בבאקה אלגרביה, על עבודתו: "الرِّيف المكان وأثره على الشخصيّات؛ دراسة بنيويّة لرواية طبيب أرياف لمحمد المنسي قنديل (הכפר, המקום והשפעתו על הדמויות: מחקר מבני לרומן "טביב אריאף" של מחמד אלמנסי קנדיל)" (ספרות ערבית)
פרס ון ליר העשירי – שנת תשפ"ג (יולי 2023)
זכו בפרס:
נועה בנבנישתי, תלמידת תיכון בליך רמת גן, במסגרת בית החינוך "דרך רוח", על עבודתה: "ההוויה והמוות: ניתוח פנומנולוגי של חוויות-סף-מוות על פי הפילוסופיה של מרטין היידגר וקארל יאספרס" (פילוסופיה)
אלון טרייסטמן, תלמיד תיכון הימלפרב ירושלים, במסגרת תוכנית "אידיאה" האוניברסיטה העברית, על עבודתו: "רוק יפני - המסורת בחידוש" (מוזיקה)
ראמי מרעי, תלמיד תיכון מקיף קלנסווה, על עבודתו: الأزمنة النّحويّةُ القائمةُ في العربيّةِ الشّاميّةِ وتطوّرها – وِفقًا لنظريةِ التّقعيد النّحويّ / הזמנים הדקדוקיים הקיימים בערבית הלבנטינית והתפתחותם על פי תורת ההידקדקות (grammaticalization) (לשון ערבית)
נועם פישמן, תלמיד הגימנסיה הריאלית בראשון לציון, במסגרת תוכנית "אידיאה" האוניברסיטה העברית, על עבודתו: "הבניית זיכרון באתר מצדה כיום" (היסטוריה)
ציון לשבח:
הלל אפרתי, תלמידת אולפנת נווה חנה באלון שבות, על עבודתה: "מה יחס העולם המחשבתי וההלכתי היהודי לצמחונות והטבעונות?" (מחשבת ישראל)
יהלי אגאי, תלמידת תיכון עירוני ד' ע"ש אהרון קציר, תל אביב, במסגרת תוכנית "אידיאה" אוניברסיטת תל אביב, על עבודתה: "המעריצות משיבות מלחמה: תפישתם של נוער ממיעוטי מין ומגדר את זהותם בהשפעת צריכת ואצירת תרבות פופולרית" (אמנות ומגדר)
סופיה דינה אור, תלמידת בית הספר הדמוקרטי בחדרה, על עבודתה: "קלישאת הנבחר בספרות פנטזיה אפית: השוואה בין שר הטבעות, מחזור כישור הזמן והערפילאים" (ספרות)
בן פרידמן, תלמיד תיכון הר וגיא, קיבוץ דפנה, על עבודתו: "הגורמים וההשפעות של תיקונים בחוקה האמריקנית על זכויות בחירה" (היסטוריה)
אלעד קמינסקי, תלמיד ישיבה תיכונית אור תורה נווה שמואל, אפרת, על עבודתו: "יש לזכור את כל גיבורי האומה ללא הבדל מסגרת': אברהם "יאיר" שטרן אל מול דוד רזיאל נרטיב, מיתוס וזיכרון" (היסטוריה)
יערה רודניק, תלמידת התיכון שליד האוניברסיטה, ירושלים, על עבודתה: "תיאטרון כפרשנות מקראית: סיפור כרם נבות (מל"א כא) והמחזה אוכלים (1979) מאת יעקב שבתאי על הפקותיו השונות כמקרה מבחן" (תנ"ך ותיאטרון)
ריאן סורה, תלמידת תיכון חקלאי ימה, על עבודתה: العلاقة مع الآخر اليهودي من خلال رواية "اليهودي الحالي" للكاتب اليمني علي المقرّي / "היחסים עם היהודי האחר על פי הרומן "היהודי אלחאלי – הטוב" לסופר התימני עלי אלמקרי" (ספרות ערבית)
פרס ון ליר התשיעי – שנת תשפ"ב (יולי 2022)
זכו בפרס:
טום אנטוליביץ' לנדה – ריבנטרופ-מולוטוב – "ממציאות להזדמנות", בהנחיית פרופ' דני אורבך
אורט אבין רמת גן
דריה צדקה דראל – נדודי שירה: מסע חורפי אל נבכי הנפש. מילים ומוסיקה במחזור השירים "מסע החורף", בהנחיית ד"ר עליזה וסרמן שחיבר ואורית שילוח
תיכון עירוני ד' ע"ש אהרון קציר, תל אביב
עמיחי ריין – נאום הנרדף על לא עוול בכפו בסיפור המקראי, בהנחיית הרב אלחנן סמט
ישיבת 'מקור חיים' כפר עציון
אנאבל שפייזר – סופרים ותהליך היצירה במציאות של סכסוך, בהנחיית מניה כגן
מקיף א', באר שבע, במסגרת תוכנית "אידיאה" באוניברסיטת תל אביב ספרות
ציון לשבח:
מוחמד אבו מוך, תיכון חקלאי ימה – סוגי האישה הפלסטינית כפי שמשתקפים ברומן "שבחים לנשות המשפחה" מאת הסופר מחמוד שקיר
אלחנן ויזן, יאסא – התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים – תמורות בגישה למתמטיקה בעת העתיקה
עלמה אליעז, תיכון כצנלסון, כפר סבא, במסגרת תוכנית "אידיאה" באוניברסיטת תל אביב – Ready-to-Tear: השפעת תהליכים מגדריים-מעמדיים על מגמות באופנה בשנים 2020 - 2012
שילה פלד, התיכון לחינוך סביבתי, מדרשת שדה בוקר – "תקרות לא מוכרות": תרבות הבושה היפנית בראי סדרת האנימה "ניאון ג'נסיס אוונגליון"
עלמה בריגר, עירוני ה' חיפה; במסגרת תוכנית "דרך רוח" – הביקורת המוסרית של העמדה הליברטריאנית בנוגע לשיטות צדק חלוקתי: המדינה כ"רובין הוד" או כשודדת החירות?
תמר רוזנבוים, תיכון עירוני ד' ע"ש אהרון קציר, תל אביב – שֶׁפַע מִלִּים חֲלָקוֹת: פרשנות ספרותית ופסיכואנליטית למיתוסים במיתולוגיה היוונית
פרס ון ליר השמיני – שנת תשפ"א (יולי 2021)
זכו בפרס:
מאיה רחל לאה גריניאסטי ארזי – ערבסקות: המזרח ב"שקיעת עולמנו" – סגנון ברומן "ערבסקות" לשמאס לאור המתודה הספרותית ב"מימזיס" לאוארבך, והתזה של דלז וגואטרי על אודות הספרות המינורית (עבודת גמר בספרות), בהנחיית פרופ' גלילי שחר
יאסא – התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
יואב כהן – בארץ אללה יוקפנא: עיון מחודש באוצר שירת רִבִּי שָׁלֵם אַלשַּׁבַּזִי (ר׳ שלום שבזי)" (עבודת גמר בספרות), בהנחיית ד"ר עליזה וסרמן שחיבר
תיכון עירוני ד' ע"ש אהרון קציר, תל אביב
נועם סעד – אם אין אני לי מה לי וכשאני לבדי מי אני? התבוננות בקשיים העולים מתוך תפיסת הזהות הקווירית ויישובם באמצעות מושגי "האחר" ו"הפגיעות" (עבודת גמר בפילוסופיה), בהנחיית מיכל יון
תיכון אזורי מקיף ע"ש י.ח. ברנר
רואן עאמר – المقامة – بين الحريري والحريزي המקאמה (סגנון ספרותי ערבי) בין אלחרירי לאלחריזי (עבודת גמר בספרות ערבית)
בהנחיית בדר ביאדסה
תיכון הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול
ציון לשבח:
אלה אוסרי, בית הספר האזורי סולם צור – המתת חסד – "החופש למות בכבוד": עמדות שונות והשפעתן על החקיקה (עבודת גמר באזרחות)
דביר ג'מבר, אורט פסגות, כרמיאל – פעילות ספורטיבית של יהודים בין מלחמות העולם בפולין, ובזמן מלחמת העולם השנייה בגטאות לודז' וטרזין (עבודת גמר בהיסטוריה)
ירדן הראל, פלך – בית ספר תורני ניסויי לבנות, ירושלים, במסגרת תוכנית "אידיאה" באוניברסיטת תל אביב – תפיסת המוות ביצירתו של טולקין: מהמיתולוגיות הצפוניות למיתוגרפיה מודרנית (עבודת גמר בספרות)
תום וינר, ליד"ה – בית הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית, במסגרת תוכנית "אידיאה" באוניברסיטה העברית – שלושה בסירא אחד: גבריות, מיניות ומשפחה ב"אלפא ביתא דבן סירא" (עבודת גמר בספרות)
יונתן ליבמן, בית חינוך "דרך רוח", אוניברסיטת בר-אילן; תיכון בליך, רמת גן – פליטים ואמנת הפליטים כנגד מבחן הזמן (עבודת גמר בפילוסופיה)
גיא טל פרידמן, תיכון עירוני ד' ע"ש אהרון קציר, תל אביב – ביטוי העבדות ואמנות אפריקה באמנות אפרו-אמריקאית עכשווית (עבודת גמר באמנות)
פרס ון ליר השביעי – שנת תש"פ (יוני 2020)
זכו בפרס:
שירה האוזר שטוסר – "תרגום ההומור בספרו של רואלד דאל: “George's Marvelous Medicine”" (עבודת גמר בתרגום)
בית ספר אזורי מקיף ע"ש י.ח. ברנר
נעה כהן – "סטודנטים לוחמים: בין האוניברסיטה העברית לאצ"ל" (עבודת גמר בהיסטוריה)
אולפנת חורב ירושלים
יונתן פטאל – "בריטניה והספרים הלא-לבנים: תמורות ומגמות ביחס של ספרי לימוד עבריים אל בריטניה, בעלת המנדט על פלסטינה (א"י), כפי שמשתקפות לאורך שנותיה של מערכת החינוך העברית, 1956 – 2015" (עבודת גמר בהיסטוריה)
בית הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית בירושלים
אורי שגב – "קוויריות וא-בינאריות מגדרית בסונטות של שייקספיר: ניתוח פוקיאני של היסטוריית ההתקבלות" (עבודת גמר בספרות)
בית חינוך "דרך רוח" באוניברסיטת בן גוריון
ציון לשבח:
אור יקואל, בית ספר אזורי מקיף ע"ש י.ח. ברנר – "מוזיקה, רגש ומה שביניהם" (עבודת גמר במוזיקה)
מיה לב, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים (יאסא) – "תעמולה כהצדקה למדיניות אלימה וקיצונית בגרמניה הנאצית ובברית המועצות הסטליניסטית" (עבודת גמר בהיסטוריה)
תומר מוז, בית הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית, במסגרת תוכנית "אידיאה" באוניברסיטת תל אביב – "העדפה מתקנת בעולם פוסט מודרני: עיון בהשלכות תפישת האחרות של פוקו ולוינס" (עבודת גמר בפילוסופיה)
ראמה מסארוה, בית ספר מקיף אורט בוסתן אלמרג – "חדשנות וחתרנות בקובץ הסיפורים 'יכפי אן יוחבכ קלב ואחד לתעיש' להיפפא ביטאר" (עבודת גמר בספרות ערבית)
נטע אברהם סמט, ישיבת מקור חיים כפר עציון – "'והחדש יתקדש': משנת הרב קוק והדיון סביב תזת החילון" (עבודת גמר במחשבת ישראל)
איה פלטר, עיינות הירדן – "100 שנה לתקופת היובש בארה"ב: פשע מאורגן יהודי בדטרויט כמקרה חקר" (עבודת גמר בהיסטוריה)
פרס ון ליר השישי – שנת תשע"ט (יוני 2019)
זכו בפרס:
אביב אלפנדרי – "השוואה בין דמותו של ג'וחה לדמותו של הרשלה" (עבודת גמר בספרות)
בית ספר אזורי מקיף ע"ש י.ח. ברנר
עפיף אל-ביאדסה – "דאגות האישה הערבייה ברומנים של הסופרת לילא אל עות׳מאן" (עבודת גמר בספרות ערבית)
תיכון חקלאי ימה
נעמי טורצקי – "הצבת מגבלות מוסריות על השוק החופשי באמצעות טיעונים סימבוליים: המקרה של זנות" (עבודת גמר בפילוסופיה)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים (יאסא)
אור שחודה – "מושגי הקיום של קאנט ושל פרגה" (עבודת גמר בפילוסופיה)
עירוני ד', תל אביב
ציון לשבח:
הלל אזולאי, אולפנת נווה חנה – האם קיים חוט מקשר בין פרשת טובינסקי לפרשת עסק הביש, ומהו? (עבודת גמר בהיסטוריה)
ישי חסקי, מית"ר, גני תקווה – הביקורת החברתית בפזמונאות מאיר אריאל מול שירת יהודה עמיחי: ירושלים כצומת יצירתי ואידיאולוגי (עבודת גמר בספרות)
יערה טננבאום, הר וגיא – אנרכיזם בקרב שודדי ים במאות ה־17–18 (עבודת גמר בהיסטוריה)
טל שוורץ, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים (יאסא) – המיעוטים במערב מפרספקטיבה אסלאמית - השוואה בין הוגי “משפט המיעוטים” לבין טארק רמדאן (עבודת גמר בהיסטוריה)
גיא שפירא, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים (יאסא) – עקרון המעאת בתקופת הממלכה הקדומה במצרים העתיקה (עבודת גמר בהיסטוריה)
פרס ון ליר החמישי – שנת תשע"ח (יוני 2018)
זכו בפרס:
חן ספייב – "ליבי בתוך מערב? המרחב לשיח פמיניסטי של משוררות ארצות אסלאם: כיצד הקול הפמיניסטי מזרחי של משוררות יוצאות ארצות אסלאם נשמע בשיריהן?" (עבודת גמר בספרות)
אולפנת חורב, ירושלים
גיא שוהם – "הדמיון בּחלום כ"כשירות הכרתית"" (עבודת גמר בפילוסופיה)
בית חינוך דרך רוח חיפה
אבישי אלה – "'הדאו' בתקופת "המדינות הלוחמות" – התועלת שבחוסר התועלת: הפילוסופיה והרטוריקה בהגות של לאו-דזה וג'ואנג-דזה – הקשר בין המטאפיזיקה, השפה, המיסטיקה והפוליטיקה" (עבודת גמר בהיסטוריה)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים (יאסא)
עפרי אדרי – "זיכרונות לוחמים פרטיזנים יהודים לאור זיכרון השואה הישראלי?" (עבודת גמר בהיסטוריה)
בית ספר גלים חוף הכרמל, כפר גלים
ציון לשבח:
נעמי ברונר, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים (יאסא) – קלאופטרה: שינוי בתפיסת האישה המזרחית בעת החדשה (עבודת גמר בספרות)
למא חבאיב, עי"ס אלקאסמי, באקה אל-גרביה – על נשים ערביות בשירה הערבית המודרנית: ניתוח שיריה של נדאא ח'ורי כמקרה בוחן (עבודת גמר בספרות ערבית). עבודה מתורגמת
נבו כספי, עירוני ד', תל אביב – תהליך הדה-קולוניזציה בצרפת – הפרידה מאלג'יריה ומווייטנאם (עבודת גמר בהיסטוריה)
אביתר סלע, אלון, רמת השרון – מוטיבים מרכזיים ורעיונות פילוסופיים בסדרת הספרים "ים הפוריות" של יוקיו מישימה (עבודת גמר בספרות)
מיכל פורמן, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים (יאסא) - מחול מבעד לעדשה: צילום תנועה ומחול לאורך ההיסטוריה (עבודת גמר באומנות)
פרס ון ליר הרביעי – שנת תשע"ז (יוני 2017)
זכו בפרס:
נויה הררי – "ה"גאגא" כרעיון פמיניסטי" (עבודת גמר בפילוסופיה)
בית חינוך דרך רוח חיפה
יונתן כהן – "ההתמודדות עם אבדן האל כפי שהיא מתבטאת בשירתם של חיים נחמן ביאליק ויהודה עמיחי" (עבודת גמר בספרות)
תיכון אזורי מקיף ע"ש י.ח. ברנר, גבעת ברנר
רעות פיליפס – "בין מוסיקה, דת ופילוסופיה בימי הביניים" (עבודת גמר בפילוסופיה ומוזיקולוגיה)
הרטמן, ירושלים
טל קורן – "הדיאלוג בין בונאבנטורה קווליארי ופאול גולדין כמקרה בוחן להתנגדות החברה הישועית אל המתמטיקה האינפיניטסימלית במאה ה-17" (עבודת גמר בהיסטוריה)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
ציון לשבח:
ים גולדשטיין – "אושר ואבסורד ביצירתו של אלבר קאמי" (עבודת גמר בפילוסופיה)
בית הספר העל יסודי משגב, מועצה אזורית משגב
שירה דגן – "המאפיינים החזותיים של טקסי המעבר בשבטי עמק האומו באתיופיה וכיצד הם מבטאים את תפקידו של הטקס בתרבות של כל אחד מהשבטים" (עבודת גמר באמנות)
בית הספר הדמוקרטי חדרה
ענבל מאיו – "היחס לזר ולאויב בארצות הברית בשנים 1941–1965 בראי הקומיקס באותה התקופה" (עבודת גמר בהיסטוריה)
ביה"ס התיכון הראל, מבשרת ציון
ענאל פרס – "גישות הבסיס הרעיוניות לייצוג ההרס בעבודותיהם של ג'ובאני בטיסטה פירנזי ויבס מרשאנד ורומין מפרה" (עבודת גמר באמנות)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים
תמר שפירא – "מיזוגניה יהודית במאות ה-12–13" (עבודת גמר בהיסטוריה)
בית ספר עירוני ד' ע"ש אהרון קציר, תל-אביב יפו
פרס ון ליר השלישי – שנת תשע"ו (יוני 2016)
זכו בפרס:
אראם אבו-סאלח – "מחשבתו הדתית והפילוסופית של אבּו אל-עלאא אל-מערי" (עבודת גמר בתולדות האסלאם)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
יונתן גדות – "'והאיש הוא תפילה והוא חוט': כינון עצמיות וחוויה דתית בראי השירה העברית" (עבודת גמר בספרות)
הכפר הירוק, רמת השרון
שיר ונטורה – "אורליה, או החיים והחלום: מוטיבים נשיים ומיסטיים ביצירתו של ז'ראר דה נרוואל" (עבודת גמר בספרות)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
רועי אבן – "מבוך מראות; משברי תעסוקה ומשברי זהות בסרטיו של צ'ארלי קאופמן" (עבודת גמר בקולנוע)
אלון, רמת השרון
ציון לשבח:
יערה פארן – "קונפליקטים בין דת למדע וההתמודדות של מדענים יהודים דתיים/מאמינים עמם" (עבודת גמר במחשבת ישראל)
תיכון אזורי מקיף ע"ש י.ח. ברנר, גבעת ברנר
עילי גבאי – "הקשר בין מלחמת העולם השנייה והתקופה שאחריה, לבין גיבוש הזהות ההומו-לסבית והקמת ארגונים לשוויון זכויות להומואים ולסביות בארצות-הברית (1945–1969)" (עבודת גמר בהיסטוריה)
תיכון שקד בטבעון
חליל חסן מסארוה – "דמות איש הדת ברומן "החתונה של אלזין" של הסופר הסודני אל-טייב סאלח, והרומן "ענקי הצפון" של סופר המצרי נג'יב כילאני – כשני מקרי בוחן" (עבודת גמר בספרות ערבית)
בית הספר אלנהדה אל-אהליה עתיד כפר קרע
אמי כהן – "סגולות עור הנחש: מיפוי הקשרים בין הגרסות העבריות של מתכון רפואי מאגי מימי הביניים" (עבודת גמר במחשבת ישראל)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
גידי ליטמן – "ההשפעה והייצוג של אמנות הפופ ארט בעבודה של ליידי גאגא" (עבודת גמר באמנות)
תיכון מקיף ברנקו וייס ע"ש אנה פרנק בקיבוץ סאסא
פרס ון ליר השני – שנת תשע"ה (יוני 2015)
זכו בפרס:
נועם יונאי – "ביטוייה של התרבות העברית המתחדשת בתרגומי "אליס בארץ הפלאות"" (עבודת גמר בספרות)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
עומר אגבאריה – "האישה במגוון תיאוריה וממדיה החברתיים בשני הרומנים של חנא מינה: "שרף קאטע טריק" ("כבוד חוצה דרך") ו"חין מאת אלנהד" ("כשמת השד")" (עבודת גמר בספרות ערבית)
תיכון ”אלאהליה“ עתיד אום אל פחם
אוהד כ"ץ – "רמזי אגדות בשירה העברית במאה העשרים: התבוננות בשיריהם של חמישה משוררים" (עבודת גמר בספרות)
צפית, כפר מנחם
טאילי הרדימן – "יחסי הגומלין בין אסתטיקה ורוע בקולנוע" (עבודת גמר בקולנוע ופילוסופיה)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
ציון לשבח:
רועי זילבר – "גיבוש הלאומיות האוקראינית המודרנית: תהליך הולדתה של המדינה האוקראינית העצמאית בין השנים 1648–1921" (עבודת גמר בהיסטוריה)
תיכון שוהם
טל חמו – "דמיון ושוני בהצגת מחלת הסרטן בספרות" (עבודת גמר בספרות)
בית הספר ”נופי הבשור“ המועצה האזורית אשכול
גיא יעקבי – "גלויה אל האם: אימהות ובנים בעקבות הכתיבה של ז'וליה קריסטבה" (עבודת גמר בינתחומית)
תלמה ילין, גבעתיים
אייל מנסורה שמעוני – "האלוהים העמיחיי: מושג האלוהים בשירי הראשית והאחרית של יהודה עמיחי" (עבודת גמר בספרות)
עירוני א', חיפה
קדם שניר – "שפות סימנים ושפות מדוברות כשפות ממוקדות תימה" (עבודת גמר בבלשנות)
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
פרס ון ליר הראשון – שנת תשע"ד (יוני 2014)
זכו בפרס:
הראל בז'ה – "השפעת הילדות בקיבוץ על האמניות רונית אגסי, דינה הופמן ומיכל כרמון"
הימלפרב, ירושלים
מאיה אשר – "'שודדת-יבשה': קריאה מגדרית ביקורתית בספר בילבי"
ביה"ס הדמוקרטי ע"ש נדב במרחב מודיעין
אחינעם תמר וירט – "אמונה ובדידות בשירת לאה גולדברג בהשוואה לחיבור ‘איש האמונה הבודד’ מאת הרב סולובייצ’יק"
ביה"ס העל-יסודי שק"ד דרכא בשדה אליהו
דניאל סטנקביץ – "השתקפות אירועים מרכזיים מתקופת השואה בעיתונות הילדים בארץ ישראל 1943–1945"
עירוני ד', תל אביב
ציון לשבח:
חוה פרנקל – "טקסט, צליל וקדושה – עיון במיסות מאת מאשו ואוקגם"
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
איתמר פולמן – "קידוש החודש ועיבור השנה בפולמוס הקראי-רבני"
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
ירדן ליכטרמן – "ביטויי האידיאולוגיה הכנענית בתרגומי יונתן רטוש"
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
איתי שפירא – "אוות האדם האבסורדי: התמודדות פוסט-מהותנית עם ‘הבחילה הקיומית’ בכתביהם של סרן קירקגור ואלבר קאמי"
התיכון שליד האוניברסיטה, ירושלים
נדב לשם – "כתיבה אנטי מלחמתית ב’מלכוד 22’ וב’בית מטבחיים 5'"
עירוני ד', תל אביב