כיצד הארכיטקטורה מעצבת את החלל הקולנועי?, 19.12.21
מפגש שני בסדרה "מעבר, חצייה, גבול: סדרת שיחות עם במאי הקולנוע עמוס גיתאי"
שיחה בין עמוס גיתאי ופרופ' אדריכל ערן נוימן
הארכיטקטורה והקולנוע אינן אמנויות אינטימיות. הן עוסקות ביצירה קולקטיבית הדורשת עבודה משותפת ושתיהן כרוכות בתרגום של טקסטים לצורות. האדריכלית מקבלת לידיה מִפרט המתאר את האתר, את הפונקציות של המבנה, את החומרים, וכן הלאה. אלו הם טקסטים שעליה להפוך לתוכנית צורנית במרחב תלת-ממדי. הקולנוען עובד עם תסריט, אבל גם לרשותו עומדות בתחילה רק מילים. מהות התהליך היצירתי היא המרת המילים הללו לדימויים חזותיים, לצורה טמפורלית ולאמירה קולנועית. הקולנוע של גיתאי מאפשר לממש תהליך אמנותי שיכול להתפתח ברציפות; להתמסר ליד המקרה ולבלתי צפוי; לקיים דיאלוג מתמשך בתהליך העשייה; ולהיות פתוח כל העת לבחינה מחדש של אפיוני הפרויקט למול עקרונותיו.
במפגש יוקרנו קטעים מתוך הסרטים בית (1980), גולם נדודים (1991), קדוש (1999), עלילה (2003), ושיר ערש לאבי (2012).
בהשתתפות
פרופ' אדריכל ערן נוימן, אוניברסיטת תל אביב
עמוס גיתאי, אדריכל בהכשרתו, בוגר הטכניון ובעל תואר דוקטור מאוניברסיטת ברקלי