קול קורא ליוצרים.ות: צל ואור/ סדנת דמיון פוליטי לעתידים משותפים בין הירדן לים

״אני לא רואה עתיד״ היא טענה רווחת מאז התגברות ניסיונות ההפיכה המשטרית, וביתר שאת מאז 7 באוקטובר. זהו סנטימנט מובן על רקע נפקדותם של מוסדות המדינה ברגעי משבר, המלחמה שנמשכת ומסתבכת, עזה המוטלת על מתיה וחורבותיה, החטופים המופקרים למותם, ולנוכח המצב בצפון ובדרום השוממים והמופגזים. מעל לכל זאת מרחף חוסר היכולת לדמיין עתיד אחר שבו לא נגזר על שני הלאומים החולקים את המרחב שבין הנהר לים לחיות על חרבם.

כדי לפתח יכולת מחודשת לדמיין עתיד שכזה, עלינו להרחיב את שדה הראייה ולהכיל מגוון רחב של עתידים – הן את אלו שנבקש להימנע מהם והן את אלו שראוי לשאוף אליהם. יש לחדד את המבט ולבחון כיצד עתידים אלו עשויים להבנות את הבחירות שנבחר בהווה. יתרה מזאת, על העתיד להפוך לכלי שביכולתו להוציאנו ממדמנת ההווה. 

פרויקט המחקר שלום מבוסס שותפות (שמ״ש) במכון ון ליר בירושלים מזמין יוצרים.ות וחוקרים.ות לסדנה מעשית של יצירת עתידים. במהלך הסדנה נאתגר את התפיסה הדטרמיניסטית הרווחת באמצעות סדנת כתיבה ויצירה חזותית, ניתוח פלורליסטי של מרחב הפעולה שלנו והיכרות עם תפיסת שלום המבוססת על שוויון ושותפות, על בסיס הידע המחקרי התומך בה. 

הסדנה תתקיים ביום ראשון, 29 בספטמבר 2024, בשעות 17:00-10:00 במכון ון ליר בירושלים.

את הסדנה ינחה מושון זר-אביב, מעצב, חוקר, אקטיביסט ומרצה לעיצוב ועתידים בשנקר. דברי פתיחה: ד״ר אמיר פאח'ורי, עמית פוסט דוקטורט באקדמיית פולונסקי במכון ון ליר בירושלים, וד״ר לימור יהודה, עמיתת מחקר בכירה ומובילת פרויקט ״שלום מבוסס שותפות״ במכון ון ליר בירושלים.

לפרטים נוספים והגשת מועמדות >

הגשת מועמדות עד לתאריך 31 באוגוסט 2024

 

לצפייה בכנס המלא שהתקיים בשנת 2024 >

לצפייה בכל ההרצאות של הכנס משנת 2023 >