גיליון 56 | קיץ 2022
פתח דבר: מין. כסף. רעש. | שאול סתר
בראשית שנות השבעים של המאה הקודמת יצר פייר פאולו פזוליני, המשורר, במאי הקולנוע והאינטלקטואל האיטלקי, שתהודתו האמנותית והציבורית הייתה בשיאה באותה עת, את הטרילוגיה של… המשך קריאה >
|
Formations of Noise: A Chapter in the History of the Self-Abnegating Studio |
The Neo-feudal Condition and Neoliberal Unconscious – The Impasse of Contemporary Critique of Capitalism |
The Myth of Singapore |
Scores for Social Acoustics in Jerusalem |
The Rise, Fall, and Re-birth of “The Personal is Political" or: What can the Feminization of Truth do? |
The Other Side of Political Correctness: A Psychoanalytic Perspective on the Master's Discourse |
The Mother-Daughter relationship and Cultural Transformation: A Multi-Dimensional Reading in the Irigarayan Text |
And the One Doesn't Stir without the Other |
And the One Doesn’t Stir until She is the Other |
How Will We Remember Our Forgottens? |
Sex and the Other – On the Mystery of Sex and the “Sexiness” of Mystery as a Political Factor |
What IS Sex? |
המצב הניאו-פיאודלי והלא מודע הליברלי: על המבוי הסתום של ביקורת הקפיטליזם העכשווית
גיליון 56 | קיץ 2022
עלייתו, נפילתו וקימתו מחדש של "האישי הוא פוליטי", או: מה נישוי האמת מסוגל לעשות
גיליון 56 | קיץ 2022
יחסי אימהות-בנות וטרנספורמציה תרבותית: קריאה רב ממדית בטקסט האיריגאריאני – הקדמה
גיליון 56 | קיץ 2022