רגע האמת

כנס ירושלים לאמנות # 5

יום רביעי | 28.10.20 | בשעה 09:00 עד 21:00

כנס | 

להרשמה >

רגע האמת הוא נקודת הכרעה או אירוע משמעותי המחייבים אדם לקבל החלטה ומעמידים אותה ואת השלכותיה במבחן. בתקופה הנוכחית נדמה שההגדרה ה"קלאסית" לרגע אחד של אמת או להכרעה הרת גורל עלולה להתמוסס בן-רגע. העולם מתמודד עם אינספור פרסומים שמתבררים כפייק ניוז, עובדות אלטרנטיביות ודימויים בדיוניים שעובדו כתמונות מציאות, מגפה לא צפויה ובלתי מובנת, דיווחים בהולים על אפוקליפסה אקלימית שמחכה מעבר לפינה וטענות לבהלת-יתר ואי-הבנה של ניסויים ותוצאות מדעיות. רגעים כאלה, שבהם מתעורר ספק באשר לאפשרות לדעת את האמת, הם בעצמם רגעי אמת המעמידים את האדם בפני הכרעות שעשויות להיות גורליות.

רגע האמת יכול להתבטא במהלך אקטיבי או פסיבי; הוא יכול ליצור הזדמנות לווידוי, ולחלופין לביסוס של סיפור כוזב. רגע האמת יכול להיות פרטי ואישי, וגם קולקטיבי, קהילתי, מדיני ואף גלובלי. הוא יכול לחשוף אמת קיימת או לכונן אמת חדשה, כאשר כל מהלך וכל כיוון שייבחרו עלולים להשפיע על העתיד באופנים דרמטיים. כפועל יוצא מכך, אמנים, הוגים ובני-אדם באשר הם נדרשים לפעול, לחשוב ולתכנן תוכניות כאשר הם נתונים מצד אחד לאי-אמון מוחלט בתפיסות המציאות ובמתווכיה, ומצד אחר לאי-ידיעה וחוסר ביטחון באשר לקיום האנושי בעתיד.

כנס ירושלים לאמנות, הנערך זו הפעם החמישית, הוא יוזמה משותפת של מוסד האמנות הירושלמי מנופים וכתבי-העת "ערב רב" ו"הרמה". הכנס נועד לחבר בין הנעשה במוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם האמנות והתרבות בישראל ומחוצה לה.

בהשתתפות

עורכי הכנס: רינת אדלשטיין, רונן אידלמן ויונתן אמיר

מפיקה: אלינה אלכסה 

הצטרפות לרשימת התפוצה